25 sep Het MBA denken heeft zijn langste tijd gehad
Huib Broekhuis, directeur eigenaar van VDS en ondernemer in hart en nieren, komt vandaag met een inspirerend boek over de toekomst van het ondernemen: Beyond MBA. In dit boek laat hij zien dat het MBA-denken zijn beste tijd heeft gehad. In het huidige tijdperk is zakendoen om het zakendoen niet meer voldoende. Alleen ondernemers die de balans weten te vinden tussen purpose en profit kunnen rekenen op succes.
Er is op dit moment een belangrijke verandering gaande die zijn weerslag heeft op het bedrijfsleven. Zo verlangen klanten meer dan een goed en betaalbaar product en zijn medewerkers op zoek naar betrokkenheid en betekenis in hun werk. Bedrijven die succesvol willen zijn, doen er goed aan deze ontwikkeling te omarmen en een balans te vinden tussen purpose en profit.
Het MBA-denken is hiermee op zijn retour, zo betoogt Huib. De financiële crisis is het bewijs dat focussen op winst juist leidt tot verlies. Er moet een hoger bewustzijn komen dat verder gaat dan het winstbejag op korte termijn. Huib weet waarover hij spreekt. Als geen ander kent hij de uitdagingen die deze nieuwe manier van ondernemen met zich meebrengt en dat komt terug op iedere pagina van dit boek.
Beyond MBA biedt de lezer bewust geen kant-en-klare stappenmodellen of absolute waarheden. Het wil de lezer vooral prikkelen en aan het denken zetten en biedt handvatten om zelf eerste stappen te zetten naar een bewuster (werk)leven. Het boek is geschreven voor alle leiders van nu en morgen die weten, voelen en zien dat de wereld verandering nodig heeft.
No Comments